måndag 22 oktober 2012

Halvmaran nästa!

Förra veckan blev en riktigt bra träningsvecka.

I tisdags körde jag intensivpass på friskis. Hade inte bokat, men som tur var var det några som inte kom, så jag lyckades knipa den sista lediga platsen. Trångt och svettigt var det.

I torsdags blev det medeljoggingpass på friskis. Mycket intervaller, backar och teknikträning.

I lördags regnade det, men det stoppade inte mig. En hel mil joggade jag i regnet. Det var härligt höstigt, och jag hittade en ny jättefin runda.

I går invigde jag min snygga reflexväst, och gav mig ut på en kort kvällstur. Provade intervallfunktionen i träningsappen. Trevligt att ha någon som säger one minute, high intensity i lurarna. Det verkade dock som high intensity minuterna var dubbelt så långa som de där man skulle springa långsamt. Sedan körde jag styrketräning på golvet.

Blev så inspirerad av mitt springande att jag dels beställde prenumeration på runners world, och dels bestämde ett av nästa års träningsmål.

Den fjortonde september nästa år springer jag DN Stockholm halvmarathon!

1 kommentar:

  1. Oj, vad du tränar. Var det ett skämt eller att jag skulle orka springa ett halvmara? Jag orkar ju knappt springa 1 km:P
    Kram

    SvaraRadera