fredag 19 oktober 2012

Ett stort glas vatten, tack!

Jag var på bio idag. Såg En oväntad vänskap.

Fantastisk film. Riktigt mysig fransk feelgood. Gå och se den snarast om du inte redan gjort det.

När filmen var slut var jag jättehungrig, och gick till McDonalds. Kanske inte det mest hälsosamma, men ibland är det gott.

Beställde en cheeseburgare, en pommes frites och ett stort glas vatten.

Du kan bara få ett litet glas vatten, sa kassörskan. Vi serverar bara vatten i små glas.
Jag blev lite förvånad, och bad då om två glas vatten.
Nej, du får bara ett glas.

Här kunde jag börjat bråka om saken, men eftersom jag var trött och inte så jättetörstig tog jag min bricka och gick och satte mig. När jag gick därifrån var jag fortfarande lite törstig, 25 cl vatten är inte alls tillräckligt när man äter salta pommes.

Det irriterar mig. Att inte kunna beställa ett ordentligt glas vatten på McDonalds? Jag vet att tanken är att man ska dricka läsk på McDonalds, men ibland är man sugen på vatten, för att det känns så mycket fräschare och nyttigare än cola.

Om jag nu verkligen hade velat ha en stor vatten, hur hade man gjort?

1. Beställt och betalat för en stor cola och bett dem kan du hälla vatten istället för cola i muggen?

2. Bett killen som handlade i kassan brevid Ursäkta vill du beställa ett extra glas vatten, jag får tyvärr bara beställa ett fast jag vill ha två?

3. Tagit sitt lilla glas vatten och när man druckit upp vattnet ställt sig i kö igen och beställt ett till?

4. Tagit med sig muggen ut på toa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar