torsdag 17 juli 2014

En liten västkusttripp

I lördags packade jag bilen full med tält, sovsäckar och annat viktigt, hämtade Patricia och styrde bilen västerut. Vi skulle ut på äventyr!
Första fikapausen

Målet var Bohuslän och Lysekil, men vi insåg snabbt att det är ganska dumt att köra direkt dit, när det finns så många trevliga ställen på vägen. Så istället för att köra hela vägen till Lysekil så kom vi bara till Tylösand första dagen. Så väldigt vackert ställe!

Där slog vi upp tältet på Tylösands camping, och gick genast ner och badade.
Inte mycket folk på stranden, lagom varmt i vattnet, kunde inte bli bättre
Vi åt campingens goda sommarbuffé, och satt där nästan hela kvällen och åt, pratade, drack rosé och lyssnade på trubaduren.
Man bör inte missa solnedgången i Tylösand

På kvällen började det regna, och sen regnade det hela natten och morgonen, så det vara bara att försöka riva tältet i hällregn utan att innertältet skulle bli blött. En utmaning! Därefter blev det en lång bilkörning upp mot lysekil, då miljoner andra semesterfirare skulle åt samma håll den söndagen. Jag är ju inte direkt van vid att köra i rusningstid på E6 men det gick fint.

Väl framme i Lysekil spelade vi minigolf, checkade in i vår supermysiga 7 kvadratmeter stora stuga och sprang en runda.
Blev mycket imponerad av mitt minigolfresultat
På måndagen var det dags för kajakpaddling! Vi hyrde varsin kajak och paddlade ut i skärgården. Hittade en mysig ö där vi drog upp kajakerna, klättrade upp på ett berg och åt en god fika. På hemvägen började det regna och blåsa en rejäl motvind, men vi paddlade på och kom säkra tillbaka till hamnen. Mycket härlig tur!

När vi hade lämnat in kajakerna begav vi oss till Stångehuvuds naturreservat och vandrade där ett par timmar. Mycket vackert ställe.
Patricia vilar sig lite vid fyren
Vi mötte en räv!

På tisdagen var resan slut, så då lämnade vi stugan och körde hemåt. Stannade vid bohus fästning på vägen, och en outlet i Borås.
Vår fina stuga, före detta pannrum.
Vid Bohus fästning

Tack Patricia för några riktigt härliga dagar! Tack mamma och pappa för lån av bilen!