måndag 13 januari 2014

Hurtigt värre

Det har blivit vinter. 

Sådär fint med massa snö och minusgrader och kallt. Sådär så man bara vill kura ihop inomhus och dricka te. 

Men inte jag. Idag trotsade jag alla sju minusgraderna och gav mig ut på en löprunda. Hittade ett elljusspår inte så långt härifrån och tog två varv på det. 

Den enda jag mötte i spåret hade shorts, utan tights under . Det såg väldigt kallt ut. Själv var jag väl påklädd, det tycker jag man ska vara när man springer i snö. 

Jag hade
Underkläder
Långkalsonger
Underställströja i merinoull
Tjocka vinterspringtights
Långärmad springtröja
Shorts (kanske inte så mycket för värmens skull som att jag känner mig snyggare och sportigare med shorts utanpå tightsen)
Springjacka
Reflexväst
Buff(runt halsen)
Mössa
Tunna springvantar
Ganska tunna fleecevantar
Löparklocka
Strumpor
Skor
Broddar

Det var ganska lagom varmt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar