måndag 17 oktober 2011

Brazilian Blowout

Jag har de senaste 15 åren eller så ofta känt mig inte särskilt fin i håret. Det har varit risigt, frissigt, torrt och ofta inte särskilt samarbetsvilligt. Jag har provat mängder med dyra frisörschampon och ofta tillbringat mycket tid med att föna och platta det, för att sedan upptäcka att lite regn och blåst på vägen till skolan/jobbet helt förstört ansträngningen. Ibland har det varit jättefint, men ibland har det inte det.

Den senaste veckan har jag dock kalufsen varit lite snyggare än vanligt. Jag har provat brazilian blowout. En ganska ny behandling som ska göra håret vackert i upp till tre månader. Tydligen nåt alla hollywoodkändisar kör med. Jag var lite skeptisk, men det funkar faktiskt.

Så här såg det ut när jag precis hade satt mig i frisörstolen. Och det här var en bra hårdag, då håret kändes lite finare än vanligt.

Så här såg det ut när jag 1,5 timme senare klev ur frisörstolen. Helt annan känsla, det var så lent och mjukt.

Så här ser det ut idag, en dryg vecka senare.

Bry dig inte om stjärnorna runtomkring, det var bara jag som lekte med webbkameran. Här är håret inte fönat, inte plattat, inte sprayat. Jag bara duschade och lät håret självtorka, och det är inte frissigt. Härlig känsla. Om jag hade fönat det hade lagt sig rakt och snyggt och varit ännu lite finare.

Den här behandlingen är i vanliga fall svindyr, men jag hade en grouponkupong så det var överkomligt. Vet inte riktigt vad jag ska göra när effekten är borta. Vill ju inte tillbaka till frissigheten, men 2500-3000 för en hårbehandling är lite i mesta laget. Jag hoppas det kommer fler grouponerbjudanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar