söndag 2 december 2018

November 2018

Löparakademin avslutades. Hela gänget sprang höstrusket, vilket verkligen var en prestation. Så stolt över gänget, som hela hösten kämpade på på tisdagar och torsdagar, och sedan togs sig runt. Jag sprang med tjejen som tog det lugnast, och det tog oss ungefär två timmar att ta oss runt milen, men vi fixade det. Efter loppet körde vi träning i två veckor till, en workshop, och två avslutningsmiddag, en med deltagarna, och en med alla ledare från stockholmsgrupperna. Det har verkligen varit roligt, och nu de senaste veckorna när det inte varit så har jag saknat det. Kanske kör jag igen till våren. 

I övrigt har månaden innehållit en hel del kultur. Friluftsaktiviteten blev ersatt av bio, bohemian Raphsody, riktigt bra musik i den. Bokklubben var ute på teater, vi såg Den inbillade sjuke, med Mikael Persbrandt och Petra Mede, den var också bra. Ingen fantastisk upplevelse man tänkte på efteråt, men underhållande och mysig. När mamma var i stan gick vi på Moderna, gillade verkligen det museet. 

När mamma var i stan var också hon, jag och syrran ute och shoppade. Vi var på sample sale med Day, och jag fyndade en klänning, en blus och en knytblus. Även syrran hade shoppingflyt, och sedan åt vi goda tapas på Pinchos, jättemysigt. 

Utöver klädshoppingen består månadens in av en löparakademin guldtshirt, en bok o blomma jag fick på dammiddagen med släkten(som blev jättelyckad, mina vårrullar blev mkt uppskattade) och en pannlampa. Pannlampan kommer behövas i februari, för då åker jag till Afrika! Har bokat in mig på en veckolång campingbusstur från johannesburg till victoriafallen, via okawangodeltat i Botswana. Kommer bli så häftigt. Sedan har jag en vecka i sydafrika. 

Träningsmässigt ingen supermånad, utöver löparakademin och några lunchjoggar blev det inte så mycket, sprang totalt 38 km och gjorde 4 st 7minutersstyrkor. 

Nu ser jag fram emot december

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar