söndag 7 oktober 2018

September 2018

Månadens resa: Åkte till Malmö. och sprang skanörmilen på löparfesten i falsterbo med föräldrarna. Loppet gick jättebra, fin runda och nytt pb på milen. Riktigt trevlig helg också, bodde på fint hotell och firade födelsedag. 




Månadens  friluftsaktivitet: Fisketur i Haninge. Jättemysigt, tyvärr fick jag ingen fisk(men fiskade upp flera gamla fiskelinor. Ingen av oss hade någon större fiskelycka, men var ändå mycket trevligt. 


Månadens kulturella: Festival, var på popaganda med Tina och Sofia. Jättekul, var länge sen jag var på festival. Dock inte så mycket musik jag kände igen, men Linnea Henriksson och Veronica Maggio var riktigt bra. 

Månadens träning: Löparakademien har kört igång, så varje tisdag och torsdag har jag sprungit med ett gäng härliga 15åringar(och fyra andra ledare) i Husby. Jättekul och utmanande. Det, plus falsterboloppet och lunchjoggen på jobbet har gjort att jag kommit upp i 57 km löpning, vilket är längre än på länge. Styrketräningen däremot har gått lite sisådär. 


Månadens firande: Jag fyllde 34, blev firade av föräldrarna i Malmö och av syrran med familj hemma hos dem. Syrran gjorde världens godaste princesstårta!



Månadens flylady: Vanan var kvällsrutinen, vilket inte gick särskilt bra. Mycket på jobbet har gjort att jag inte haft energi till det, vilket är synd då det egentligen ger mer energi än det tar. 

 Månadens in och ut: Fick en jättefin köksmaskin i födelsedagspresent av mig själv, som jag både bakat och lagat mat med.  Fick en fin tavla av Siri, som hon målat på förskolan, en fin vas, ny bakskålar till köket. Har också nya örhängen och en ny stylinggrej till håret. Samt ett par nya skor av löparakademin, tyvärr funkar de inte så bra att springa i. Har inte rensat ut något i september.


Månadens lästa böcker: Jag har snabbläst 12 Livsregler, av Jordan Peterson, och även om jag håller med om reglerna (1.Stå rak i ryggen och skjut bak axlarna, 2. Behandla dig själv som en person du är ansvarig för att hjälpa. 3, Bli god vän med människor som vill ditt bästa 4. Jämför dig själv med den du var igår, inte med hur någon annan är idag. 5 Låt inte dina barn göra något som får dig att tycka illa om dem. 6. Sopa rent framför egen dörr innan du kritiserar andra. 7. Ägna dig åt det som är meningsfullt, inte det som är egennyttigt. 8. Tala sanning-eller låt åtminstone bli att ljuga. 9, Förutsätt att den du lyssnar på kanske vet något som du själv inte vet. 10. Uttryck dig med precision. 11. Stör inte barn som åker skateboard. 12 När du möter en katt på gatan, klappa den.. ) så tyckte jag författaren kändes osympatisk och blev inte särskilt förtjust i boken. 

Har också läst de 7 systrarna av Lucinda Riley som jag verkligen tyckte om, och strandcafeet av Lucy Diamond, en riktigt mysig feelgood. 

Månadens annat kul: Löparakademin har förutom löpning innehållit workshops, där vi pratat om smarta mål. Har också varit i hellasgården med syrran med familj, och på dammiddag hos mormorskusin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar