onsdag 31 maj 2017

Maj

Maj började ute på Dalarö, var där och firade valborg så första maj tog jag och Moa en lång cykeltur, bra träning inför tjejvättern.

Månadens friluftsaktivitet var lerduveskytte. Inte riktigt min grej, jag träffade inte en enda. Dessutom gjorde det ont och var ganska obehagligt tyckte jag, men alltid kul att träffa friluftsgruppen, och nu har jag provat.

Månadens kulturella var dels filmen A united Kingdom på bio. Riktigt riktigt bra, baserad på verkliga händelser i botswanas historia. Kan rekommenderas. Den andra månadens kulturella var en utekväll på södra teatern. Klubben Stay shoreline, som spelade precis samma musik som hultsfred 02-03, och andra konserter vi brukade gå på på den tiden. The Hives, Cesars palace, the Sounds, broder Daniel med flera. Dansade i flera timmar, så himla roligt.

Men majs stora händelse var Tims dop. Patricias son, som jag är fadder till. Det var jättefin ceremoni i kyrkan, jag bar korset på intåget och Tim på uttåget och allt gick bra. Därefter var det smörgåstårta och tårta. Blev också en fin helg hemma hos föräldrarna, med långvandring och god lunch på stuvenäs.

Månaden avslutades med att jag ledde föreningens årsmöte. Det kom folk, och vi blir en bra styrelse för nästa år.

Annat trevligt under månaden var några fina utflykter med syrran med familj. Så mysigt att ta bilen och åka till något trevligt ställe, äta något gott, titta på djur, leka på någon fin lekplats och bara ha det bra. Har även spelat årets första minigolfparti, nu är det snart sommar.

Träningsmässigt gick det bra, sprang vårruset med bra tid, och lite cykling och simning. Jobbet hade stegutmaning och jag fixade det, gick över 310000 steg i maj. I juni blir det cykling och tjejvättern, ser fram emot det, och i övrigt köra på så mycket jag orkar för att vara i form till semesterns alpinismäventyr.



Månadens flyladyambition, fokus sovrummet, gick inte så bra. Nästan hela månaden har det legat en hög kläder på byrån. I juni är ambitionen att följa flyladys zonsystem. flylady fokuserar på ett rum i veckan, och jag tänker att jag också ska göra det. Den aktuella zonen ska vara välstädad och kanske ska jag rensa lite i den också. Flylady har en fin rensningslista(super fling boogie) som följer zonerna.

Månadens in och ut, inspirerat av minimalisterna.se
Ut: Vattenkokaren, med fin induktionsspis blev vattenkokaren överflödig och syrrans gick sönder så de fick min. Förrförra årets vinterjacka, som varit reserv i garderoben i två år utan att användas, några fd favoritkoftor som nu tappat formen, några toppar och en trasig hårtork.
In: en jättefin klänning jag hade på dopet, strumpbyxor och en karriärbok. har även köpt ett par skor, men de bor på jobbet så de räknas inte. Ny hårtork

I juni ser jag fram emot tjejvättern, friluftsavslutning i Moas stuga, midsommar, några sommaravslutningar med jobbet, och lite annat trevligt. Tror det blir en bra månad, och sedan är det semester, Är ledig fyra veckor i juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar