tisdag 9 maj 2017

April

I april var det påsk, och jag åkte hem till föräldrarna och firade det. Blev ett par vändor till Karlskrona, vilket var jättetrevligt. Träffade Patricias Tim för första gången, som nu är mitt gudbarn. Ska bli så roligt att lära känna och följa den här personen. I vissefjärda blev det lite beundrande av försäldrarnas nya kök, lite god mat, lite jogging och en vandring.

Friluftsaktiviteten för månaden var hinderbana. Kul, men ganska svårt och blev en del blåmärken efteråt.

Mina fina systerdotter Ida fyllde år och firades. 

Kulturellt blev det Phantom of the Opera på Cirkus, med pappa och mormorskusin Inger. Riktigt bra var det. 

En kväll bjöd jag min kusin, hennes mamma, min mammas kusin, min gammelmoster och hennes kusin på middag. Blev riktigt imponerad av min matlagning(chipssnittar! chevrefylld kyckling! glassandwich!) En väldigt trevlig kväll. 

Månaden avslutades med en cykeltur till Moa på Dalarö och valborgsfirande där. Andra året, känns nästan som en ny tradition. 

Träningsmässigt helt okej, simmat,  cyklat, sprungit, och lite styrka. En gång ledde jag jobbets tisdagsträning och det blev så lyckat, alla körde på och verkade gilla upplägget.  För maj så är träningsambitionen att köra på så mycket jag vill och orkar, både cykling inför tjejvättern i juni och löpning och ta mig runt vårruset. Jobbet har även stegutmaning, så 310000 steg minst ska jag gå i maj. 

Ambitionen att följa flyladys weekly plan gick väl sådär, men kanske lite bättre än en vanlig månad. I maj kör jag fokus sovrummet, att hålla det bäddat, undanplockat och ta fram morgondagens kläder på kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar