torsdag 6 januari 2011

Tvkvällsbesvikelse

Det är trettondagen, jag är ledig och efter en shoppingtur om resulterade i ett par fina byxor vill jag bara slappa i soffan och kolla på tv. Jag kokade te, tog fram kex och slog på tvn.
Vi har ettan, tvåan och fyran.
Ettan visar bandy.
Tvåan nån slags skidåkning
och fyran visar hockey.

Vilken underbar tvkväll! Får de verkligen göra så, sport i alla kanaler samtidigt? Det blir ju jättejobbigt både för alla som jag, som inte är det minsta intresserade av att titta på sport, och alla som är sportintresserade och måste titta på tre kanaler samtidigt.

Dessutom är min dator numera så gammal och seg att det sällan går att se ett helt avsnitt av något på svtplay utan att det hänger sig.

Jag får läsa en bok istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar