lördag 5 januari 2019

December 2018

December var juligt. Började månaden med att baka lussebullar, som sedan räckte ända fram till jul.
Månadens friluft var finska julsånger, julgröt och marsipanskapande hos Karolina. Jag gjorde fina tomtar till jultårtan. Vi planerande även friluftsvåren, kommer bli jättebra i vår också.

En lördag var det den månatliga släktdammiddagen. Alltid lika trevligt. Gammelmoster(låter inte helt snällt att skriva så, mormors syster) hade gjort superfint julbord, med allt möjligt, sill och skinka och stöpta gryn och 7 sorters kakor till efterrätt. Så imponerade att hon fixat allt. 

Även jobbet blev lite juligt med teamaktivtet med shuffle board, och julfika med hela kontoret på ugly christmas sweater dagen. 

Fredagen innan julafton satte sig jag och syrran med familj på tåget och åkte till vissefjärda. Jättemysigt som alltid, vi julpysslade och fixade, jag la in sill och gjorde hemmagjord senap, och tog det lugnt och la pussel. Julafton blev en fin dag med lite snö så det blev en snögubbe i trädgården. En kväll gick jag o Siri ut i mörket och hade picknick med pannlampa i trädgården, mysigt och lite spännande. När de andra åkte till Stockholm stannade jag kvar över nyår, åkte till Karlskrona i mellandagarna och träffade Patricia och Tim en dag och Marja och Caroline en dag. Jättetrevligt! Nyår blev lugnt i vissefjärda med mycket god mat. 





Träningen i december blev en del crossnature i judarskogen, riktigt ruggigt väder men kul. Utöver det lunchjogg och en vissefjärdajogg, totalt 33 km. Året slutade på 400 km. Nöjd med det (jag åkte ju faktiskt vasaloppet) men det finns nog lite förbättringspotential till 2019. 
In och ut, ingenting på utlistan. In: ett änglaspel och nyckelknippa blev mina julklappar på släktmiddagen, av familjen fick jag en bakplåt med hål att bakabröd på, påslakan, halsduk, kapstadenbok, yoghurtbägare, sovmask, anteckningsbok, örhängen, strumpbyxor. Blev jätteglad. Reafyndade en jacka i Karlskrona. 

Förra året var nyårslöftet att hålla i det här månadsskrivandet och det fixade jag. Det har varit ett bra år, jag åkte vasaloppet vilket kändes som en stark prestation, kom bland de sista men kom i mål, började nytt jobb, vilket har varit utmanande och inte alltid kul, men är ändå glad att jag gjorde det, åkte till Island vilket var ett fantastiskt ställe, hoppade fallskärm vilket var en riktigt adrenalinkick och något jag velat göra länge, jag var löparcoach i Husby en utmaning men kul och det kändes som om jag gjorde något bra. Dessutom gick jag igenom alla mina saker i lägenheten, och började tänka mer hållbart. Jag har gjort jättemycket kul med friluftsgruppen(ålandsresan var en upplevelse) haft många trevliga bokklubbsmiddagar och släktmiddagar och hängt med syrran med familj mycket. Jag har världens finaste syskonbarn. 

2019 kommer jag fortsätta med dessa månadstexter. Tycker det är bra att reflektera ibland vad man gör om dagarna. Kommer fortsätta att tracka träning och in och ut, men inte städning och flylady. Dock tänker jag .ha någon typ av månadslöfte/ambition/mål varje månad, istället för nyårslöften. Börjar starkt i januari med att ha målade naglar hela månaden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar