torsdag 2 augusti 2018

Juli 2018

Juli började med friluftsavslutning på dalarö, sedan några dagars jobb och sedan äntligen semester.
Åkte direkt till Vissefjärda och var där ungefär en vecka. Bad med syskonbarnen, besök i Karlskrona, en liten tur i skärgården och mycket slappande. På vägen hem till stockholm åkte vi till Eksjö, och hittade en jättemysig bokhandel. Föräldrarna släppte sedan av mig i Nässjö och jag tog tåget till Stockholm.

Där blev det Ed Sheerankonsert med kusinen och hennes kompisar, riktigt riktigt bra. Härlig musik och han var riktigt bra live, kunde konsten att få med sig publiken. Efter några dagar i Stockholm tog jag sedan färjan för en liten minisemester i Tallinn. Jättemysig stad, åkte turistbuss, strosade i gamla stan, var på museum, åt god mat och hade det riktigt bra.






Därefter blev det tåg igen, den här gången till Varberg där föräldrarna hade hyrt mysig stuga nära vattnet. Blev riktigt härliga semesterdagar med morgonjogg, morgonbad, slappande, mera bad och ibland lite aktivitet. En dag kom Anneli ner med sin familj och vi hade en jättefin dag, lärde oss allt om bockstensmannen på varbergs fästning, åt glass, solade och badade. En kväll blev det bio, kan verkligen rekommendera nya mamma miafilmen.





Efter varberg bar det av till Ljusdal, min gammelmoster har världens mysigaste sommarstuga där.  Supersköna dagar, bad i älven, cykelturer, fikastunder och bara allmänt jättemysigt. Efter Ljusdal blev det några dagar på Dalarö igen, så härligt att komma ut i skärgården.







Har alltså varit den slappaste semestern någonsin, har bara haft det gött hela tiden(förutom när jag varit i stockholm mellan resorna, blir kokt i min lägenhet). Nu känner jag mig pepp på hösten.

Månadens läsning. Har läst om flicka från Päronå, mysig ungdomsbok som delvis utspelar sig i Estland, eftersom jag skulle dit. Även några böcker ur hellestaserien(det är tradition att låna några på biblioteket i emmaboda varje jul och sommar, i år blev det bröderna och sommar på hellesta). Jag snabbläste omgiven av idioter, tyckte inte så jättemycket om den så blev nästan glad när jag läste i Filter att den inte är helt att lita på. För bokklubben läste jag Ett litet liv, 700 sidor om ett kompisgäng i New york. Fantastiskt bra bok, men stundtals ganska obehaglig.  Läste även Eleanor Oliphant mår alldelles utmärkt, mysig men lite deppig feelgood. Läste även Fredrik backmans Vi mot er, kan rekommendera den, gav inte riktigt samma känsla som Björnstad men var ändå väldigt bra.

Månadens träning: Jag har sprungit 44 km och gjort 16 st 7minutersstyrkor. Nöjd med detta, värmen inbjuder inte till löpning men tycker jag har haft en bra träningsrutin under semestern. Ska försöka hålla kvar det i augusti, vill ju lyckas bra på bellmanstafetten.

Månadens in och ut: Ut, ingenting, har inte rensat. In: ett par jättesköna pyjamasshorts och en snygg lite större handväska.

Månadens flylady: Flyladys fokus var swish och swipe, att hålla handfatet och toan fräscha, har väl inte tänkt så jättemycket på detta då jag inte varit hemma så mycket. Augustivanan är laundry, flylady rekommenderar en maskin om dagen, det gör ju inte jag men ska anstränga mig lite extra i augusti för att hålla kläderna i ordning. '






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar