söndag 19 februari 2012

Nu kör vi igen

Jag har planer på att väcka bloggen till liv igen. Skriva lite, om vad som händer nuförtiden.

Idag händer dock inte jättemycket. En ugnspannkaka i ugnen, och därefter en söndagspromenad.

Har dock lärt mig en viktig sak idag, en kunskap som kanske fler kan ha nytta av.

Ställ inte glas och porslin på tvättmaskinen när tvättmaskinen är igång

Jag har ju diskmaskinen brevid tvättmaskinen, vilket gör att det ibland hamnar disk på tvättmaskinen när det är rent i diskmaskinen, eller när jag inte orkar ställa ner det. Idag rörde sig tvättmaskinen så energiskt att mitt bästa ugnsfat åkte i golvet, och gick i tusen bitar. Glasskärvor precis överallt. Som tur var var jag i badrummet samtidigt och kunde rädda vinglasen innan de gick samma väg.

Vi hörs igen snart, nu ska jag äta pannkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar