måndag 3 juni 2024

2021

 2021 fortsatte coronan, så det blev en lugn vår med mycket hemmajobb. Friluftsgruppen körde på med reflexvandring, vandringar, frisbeegolf och utematlagning. Som alltid mycket lyckat.

Blev en hel del springande under våren, var med i facebookeventet "50 löppass till pionens dag", och sprang 50 ggr på 100 dagar. Jag och mamma åkte till Vadstena och sprang blodomloppet på distans. vi hade en jättemysig helg i en fin stad. 


Under våren gjorde jag också stor investering i friluftsprylar. Jag köpte tält, stormkök, ryggsäck, regnkläder, sovsäck, liggunderlag och kudde. Invigde tältet vid en iskall solocamping i början på maj, sedan blev det mycket tältande under sommaren. En riktigt härlig tältvandringskurs i jämtlandsfjällen. Utgick från storulvån, och hittade sedan med karta och kompass flera fina tältplatser långt från lederna. blev även en kajaktur med tältet med Patricia och Tim i Karlskrona skärgård, samt en del tältande  i stockholms skärgård. En riktigt fin sommar, som utöver tältande också innehåll en resa till Umeå och en till Ljusdal.

Under hösten blev det två resor till Oslo, för Carolines möhippa och bröllop. lite speciellt att gå på bröllop utan att känna någon förutom bruden, men det var kul. 

Blev även en Norrköpingstripp för att fira lillkusinen som blivit läkare. Heja Mikael!

Under coronan blev också tanken på en egen familj starkare och starkare, så under våren ställde jag mig i kö för assisterad befruktning med donerade spermier. Ett stort beslut, men så rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar