torsdag 14 februari 2013

Vad fin du är i håret!

Jag bytte frisyr i tisdags. Förut såg det ut ungefär så här, inte världens bästa bild men det är sällan jag tar kort på mig själv.
Nu ser det ut så här.

Nyslingat och mycket kortare. Och, enligt mig, mycket snyggare.

På jobbet igår fick jag ungefär 5 komplimanger för det. På min avdelning jobbar 4 tjejer och minst 20 killar/män 21-64 år. Endast en av killarna kommenterade det faktum att jag hade ny frisyr.

Varför sa ingen annan något?

Berodde det på att
De inte såg det alls?
De tyckte det var skitfult?
De såg det, men tycker inte att frisyrer är värt att säga något om?
De vill inte kommentera en kollegas utseende, det är oproffessionellt?

Själv brukar jag alltid säga nåt snällt om en kollegas nya frisyr.

Detta är mer en reflektion över ett fenomen än ett gnällande, jag förväntar mig inte att alla killarna ska berömma min frisyr. Men det är intressant att 100% av tjejerna och 5% av killarna säger nåt.

Idag är det Alla hjärtans dag. Mitt jobb har valt att lägga årets stora jobbfest just ikväll, så det blir middag och mingel med kollegorna.

Glad alla hjärtans dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar